4/15/2014

MOJE RADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH BLOGERÓW I


Dostaję od Was masę maili, w których pytacie, co zmieniłabym w Waszym blogu, jakie notki cieszą się największą oglądalnością i od czego zależy to, ilu czytelników mamy. By rozwiać wszelakie wątpliwości, na Wasze życzenie postanowiłam napisać tego posta, a raczej serię (bo nie uda mi się wszystkiego zamknąć w jednym poście) W ciągu dwóch lat nastąpił niesamowity przełom na blogu. Nawet, gdy porównuję posty sprzed pół roku, zauważam, że nie były one tak dobre, jak obecnie, bo cały czas staram się ulepszać i udoskonalać bloga. Zatem, zachęcam Was do lektury! :) 

Blog: Nazwa bloga (i przede wszystkim adres!) musi zapadać w pamięci - koniczynek, brzoskwinek, cukiereczków jest tyle, że ciężko się spodziewać, żeby czytelnik odnalazł nas przy drugich odwiedzinach. Również niewskazane jest dopisywanie liczb - np. cukierkovelove6624. 

Design: Coś na co ja zwracam szczególną uwagę. Posty to 60%, 40% to oprawa. Treść może być świetna, lecz design może odpychać, zniechęcać. "Wiadomość" do odbiorców posta musi być czytelna i przyjemna. Najlepiej wybierać przejrzyste, proste czcionki w ciemnych kolorach. Należy pamiętać, by  litery nie były zbyt wielkie. Pasek boczny nie może skupiać uwagi, odciągać jej od posta. Warto zachować go w stonowanych barwach i co najważniejsze - pilnować, by nie zatonął w ilości banerów reklamowych (o których powiem nieco dalej). Naprawdę nie trzeba zaawansowanych umiejętności graficznych, by pobrać fajne czcionki, pobawić się w Gimpie i stworzyć ciekawy nagłówek. W internecie pełno jest tutoriali, w których krok po kroku przedstawione są najprostsze czynności. Nagłówek nie może być zbyt szeroki ani zbyt długi. Może być to sam napis lub napis z elementami graficznymi, dopasowanymi zdjęciami (dobrej jakości!), które jednak nie mogą przeważyć w jego zawartości. Jeśli chodzi o tło, nie radzę szaleć z kolorami, choć to zależy od tematyki bloga. Nagłówek, tło, dodatki i dekoracje powinny stanowić całość. Blogger również zapewnia nam duże możliwości - możemy zmieniać kolory, przestawiać kolejność, dopasowywać wielkości i szerokości. Design to chyba najbardziej czasochłonna kwestia, jeśli chodzi o bloga. Jest naprawdę istotny i warto nad nim posiedzieć, bo chyba każdy lubi oglądać staranne blogi, które z pewnością zapadają w pamięć. 

 Posty: Tematyka postów wiąże się z tematyką bloga. Jeżeli chcecie zaciekawić czytelników, konieczna jest Wasza kreatywność i twórczość. Wierne odwzorowywanie postów innych blogerek nie jest uznawane za coś oryginalnego. Wystarczy chwila, przejrzenie inspirujących stron w internecie, zagranicznych blogów, czy choćby obejrzenie YT, by wpaść na coś naprawdę niezłego! Odkąd na moim blogu publikuję posty z kategorii lifestyle i DIY, to statystyki podskoczyły trzykrotnie do góry. Stąd też wniosek, że w polskiej blogosferze jest zapotrzebowanie na tego typu posty, na wysokim poziomie - i tu nacisk na trzy ostatnie słowa. Powiedzcie mi, no kto lubi czytać niedopracowane, pisane tylko po to, by zapchać dziurę na blogu posty pseudo-lifestyle i to jeszcze z masą, zupełnie zbędnych emotikonek " ;PPP <3 ;* :))" Zawsze, gdy piszę post zastanawiam się - czy taką notkę bym chętnie przeczytała? Przecież przez to, co publikujemy wyrażamy nas stosunek do czytelników. Dlatego mi aż tak zależy na jakości każdego posta. Ważnym czynnikiem jest częstotliwość - najlepiej jest utrzymywać stały kontakt, co 3-5 dni. Niewskazane pisanie co miesiąc, albo kilka tygodni. Wiadomo, że niezawsze udaje się napisać coś nowego. 

Zdjęcia: Odgrywają one tak samą ważną rolę, co słowo pisane. Nie trzeba mieć super aparatu i ekstra obiektywu, by mieć dobrą jakość zdjęć. Nawet cyfrówką albo telefonem można zrobic świetne fotki! Najważniejsze w tym wszystkim jest oświetlenie! Gdy mamy dobre warunki to zdjęcie cyfrówką wyjdzie rewelacyjne. Liczy się też ujęcie. Kiepsko jest, gdy dodajemy za dużo filtrów. Moim zdaniem, w ogóle najlepiej jest ich nie używać. Niedość, że psują jakość zdjęcia to szpecą bloga. Post wygląda staranniej, gdy wszystkie są takiej samej szerokości. Ewentualnie, można poprawić trochę jasność, nasycenie i kontrast. 

Mam nadzieję, że pierwsza część Wam się podoba. Może udało mi się niektórym pomóc. Jakie macie poglądy na poruszone kwestie? Czy są wg Was tak samo istotne? Piszcie w komentarzach! A w następnej części o współpracach, kopiarstwie i social network'ing. 

113 komentarzy:

Unknown pisze...

bardzo dobre rady, sama sie do nich stosuje i patrze na to samo jeśli odwiedzam bloga
jak myślisz czy moja nazwa bloga, design i zdjęcia sa okej ?
fashion--our--passion.blogspot.com

Megiii pisze...

Genialny post, niektóre sprawy można jednak ulepszyć na moim blogu ^^ Faktycznie za dużo wstawiam emotikonów ...

Unknown pisze...

Fajnie że dodałaś taki post na pewno mi pomoże!
Mi też się wydaję, iż design ma ogromne znaczenie. :)

thecoolmint.blogspot.com

Unknown pisze...

Dobre porady.! Na pewno skorzystam :) Sama dopiero zaczynam, ale mam nadzieję, że odwiedzisz mój blog....
roksi-foksi.blogspot.com

Ps:Na ostatnim zdjęciu widać ścianę na której wiszą zdjęcia... Według mnie to świetny pomysł choć nigdy mama mi na coś takiego nie pozwoli ;)

NikolaMik pisze...

Dzięki za rady! zdecydowanie się przydadzą ;p

nicolla-blog.blogspot.com

Unknown pisze...

Mi pomogłaś na pewno! :) Dzięki!
Ja właśnie uwielbiam twojego bloga za to, że jest taki "czysty" !

www.lemanklaudiusz.blogspot.com

Mercy i Lulu pisze...

Świetny post. Ja wraz z siostrą musimy trochę zadbać o częstotliwość postów, bo nauka z nami wygrywa. Często mam ochotę napisać notkę tematyczną, ale nigdy nie mam pomysłu, a gdy już mam to nie potrafię o tym napisać. - Masz na to jakąś radę?
MAM PYTANIE: Jak ustawić, żeby wszystkie zdjecia miały jednakową szerokość, i aby nie było dużej przerwy między nimi?
Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź :)

Zapraszam
mercyandlulu.blogspot.com

Charczerka pisze...

Przydatny post. Czekam na kolejne części :)

Kasia pisze...

Naprawdę świetne rady, mam pytanie, czy zwracasz może uwagę na tytuł posta,czy musi być on koniecznie po angielsku? GŁupie pytanie, ale mnie to bardzo ciekawi :)

http://jestemmkasia.blogspot.com/

Unknown pisze...

bardzo fajne,ja niedawno zaczęłam właśnie mojego bloga i Twoje rady na pewno mi się przydadzą ;**

Finemente pisze...

Ważne jest to żeby pisać dla przyjemności i traktować to jako swoje hobby, a nie wykorzystywać bloga jako źródło darmowych rzeczy, które dostaje się od sponsorów.
Uwielbiam Twojego bloga ;)
finementesword.blogspot.com

leszmart pisze...

Bardzo dobre rady, chciałabym, zeby ktoś mi to powiedział, kiedy zaczynałam blogować ;)

Just me pisze...

Boże, jak ja ci zazdroszczę tak dobrego bloga! Chyba już się uzależniłam od twoich postów i zdjęć :). Rady bardzo dobre choć już od dawna się do nich stosuję ;p.

florence pisze...

Fajnie, zrozumiale napisane, czekam na następną część ;)
cristinesart.blogspot.com

Ollie pisze...

Świetnie napisane, ja też nie lubię czytać blogów, w których co drugie słowo to ,, :P, :*, xD " bo to faktycznie odciąga. Fajnie że napisałaś taki post, miło się go czyta, czekam na następne i w wolnej chwili zapraszam do mnie!
http://www.olllie-blog.blogspot.com/

My Wonderland pisze...

Zgadzam się z tobą :) Mnie bardzo denerwują emotikony.

large-wonderland.blogspot.com

Unknown pisze...

to są prawdziwe rady...na pewno skorzystają inne blogerki jak i ja :*

buziaczki
http://muszesandmuszes.blogspot.com/

Ewa pisze...

Świetne rady! Myślę, że początkującym blogrkom na pewno się przydadzą (i nie tylko im )!
Zgadzam się z tobą w 100 % i czekam na kolejną część ;)

Zapraszam do mnie;
burgundychocolate.blogspot.com

Margaretta pisze...

Naprawdę bardzo przydatny post, dał mi dużo do myślenia i wiem, że święta to będzie czas na dopracowanie mojego bloga, dzięki za wszystkie rady i już nie mogę doczekać się kolejnej części :)
http://ndoto-fashion.blogspot.com/

marionetka pisze...

Filtry czasem dają bardzo fajny efekt, bardzo lubię ich używać :)
Zgadzam się z radami, kiedy wchodzę na jakiś blog to wygląd i zdjęcia decydują, czy na nim zostanę i zabiorę się za czytanie treści.
Czekam na kolejne części :)

Anonimowy pisze...

Woow, przyda się. Dzięki <3

memoriesdontdie pisze...

Bardzo fajny post, czekam na dalszą część tego "poradnika" :) Sama również z każdym kolejnym postem bardziej się staram. Czasem się zastanawiam: "kurcze inne blogerki piszą posta i przerabiają zdjęcia przez 40 minut, a ja to robię mniej więcej przez 3 godziny, czy coś ze mną nie tak?" Czasem jestem nawet zła na siebie, że to tak długo trwa, ale wiem, że liczy się jakość a nie ilość czy szybkość :)
cherry-basia.blogspot.com

Jessica Słoniewska pisze...

Świetny post :) Masz rację,nienawidzę blogerek,które używają nadmiaru emotikonek i wyrazów,które nie znajdują się w polskim słowniku.

jesseyworld.blogspot.com

marysia-k pisze...

Zawsze piszecie o tym, że aby zrobić dobre zdjęcia nie potrzeba dobrego sprzętu. Powiem szczerze.. Mój tata, który dobrze zna sie na fotografi robil mi dużo gorsze zdjecia niż mama teraz, która kompletnie nie ma o tym zielonego pojęcia dobrym sprzętem. Także telefonem, czy cyfrówką można zrobić dobre zdjęcia, ale nie aż tak dobre, które poniosą czytelnika.
Fajne rady.
Pozdrawiam :*

Julia P pisze...

Bardzo fajny i przydatny post! Zawsze gdy piszę posta, myślę co zrobić, aby pisać ciekawie. Nie zawsze to mi wychodzi, ale się staram. W końcu uczymy się na błędach :)

julia-home.blogspot.com

Rosalie pisze...

Na coś takiego czekałam! Świetny post - właśnie to, co opisałaś jest najbardziej znaczące w blogach. Sama jeszcze nie posiadam, ale rzeczywiście strasznie rażą w oczy te emotikonki i wściekle różowy kolor w tle na niektórych blogach.

Dominika pisze...

Pomocny post, czekam na kolejny z tej serii :)

Zachęcam do obserwowania i komentowania mojego bloga
domi-day.blogspot.com <--KLIK ;)

elas pisze...

Ja mam właśnie największy problem z częstotliwością... Prowadzę bloga o książkach, a przeczytanie jednej zajmuję mi około tygodnia lub dwóch...

loveboosk777.blogspot.com

malwina pisze...

Rewelacyjnie to wszystko opisałaś, podobnie jak dla ciebie dla mnie również bardzo ważniejszy jest design.
Świetnie prowadzisz swojego bloga, idealnie wypełniasz wszystkie te kryteria, o których napisałaś. Czy w kolejnej części mogłabyś poruszyć sprawę tego jak promować bloga?

Weronika.txt pisze...

Świetne rady. :)

Akinimod pisze...

Ciekawy post, lubię czytać takie rady blogerek z dłuższym stażem :)

W wolnej chwili zapraszam do mnie :KLIK

Nikoletta S. pisze...

Najlepiej napisany post o takiej tematyce! Dzięki za rady <3

Mogę prosić o KLIK w najnowszym poście? Dla ciebie chwilka, a dla mnie coś bardzo ważnego <3
nikoletta-blog.blogspot.com

nic pisze...

bardzo pomocny post, daję dużo do myślenia :)

http://luskaaaablog.blogspot.com/

EMSON pisze...

Dodawając ten post trafiłaś idealnie. Właśnie dziś wrzucałam drugą notkę na mojego nowo powstałego bloga. Również dopracowywałam wygląd. Czytając Twój wpis starałam się stosować do tego co napisałaś. Było by mi bardzo miło gdybyś weszła :)

http://emson-blogerka.blogspot.com/

Caroline pisze...

Nie mogę się doczekać kolejnej części, rady są naprawdę przydatne ♥ No i czekam na 'pomysły na posty' ;)
http://carollyns.blogspot.com/

Roksana Burdzik pisze...

Zgadzam się ze wszystkim, o czym tutaj wspomniałaś! Niestety często trafiam na blogi, które nijak nie stosują się do tego typu wskazówek. Nie rozumiem, czy tak (jak dla mnie) beznadziejne blogi, na prawdę podobają się ich twórcom? :o

+ wat3rcolor.blogspot.com

karolajnaana pisze...

Według mnie bardzo celne porady, ja staw=ram się wstawiać posty rzadziej, ale za to żeby były lepsze. I tak jak napisałaś Blog musi być przejrzysty! Inaczej odpycha :)

karolajnaana.blogspot.com

Karolina Kalina pisze...

Bardzo dobrze że blogerki robią takie rady,są bardzo pomocne.

Unknown pisze...

Bardzo mi pomogłaś tym postem! Od wczoraj prowadzę nowego bloga i przydał mi się bardzo ten post! :) x

tajemniczy-las.blogspot.com

Naquasant pisze...

Świetny post i bardzo pomocny ! :3

Zapraszam : http://tacokochazmiany.blogspot.com/

Unknown pisze...

Ja lubię gdy blog ma prosty design, najlepiej w czarno-białej kolorystyce (ale nie koniecznie!). Ogółem lubię poczytać co się u kogo dzieje, ale jeśli jest to napisane w ciekawy sposób, a nie "Wstałam, potem poszłam coś zjeść i się nudziłam". Każdy dzień coś wnosi, choćby jakieś przemyślenie, a jeśli nie mamy o czym wspomnieć czytelnikom to odpuśćmy, bo ja np. wręcz nienawidzę jak ktoś piszę o tym, że nie ma o czym napisać ._.
http://kolooorowy.blogspot.com/

Martha pisze...

Czekamy z niecierpliwością na następny post z tej serii!

molly-blog.blogspot.com

Martha pisze...

*monlly-blog.blogspot.com

Psią łapą pisane pisze...

Bardzo przydatny jest ten post dla początkujących blogerów :)

Zapraszam do mnie!

Greta pisze...

Świetne porady, na pewno z nich skorzystam :D

http://my-cheerful-world.blogspot.com/

Anonimowy pisze...

ze wszystkimi krokami zgadzam się z tobą :)

http://h-ss-s.blogspot.de/

Karolina Jankowska pisze...

bardzo pożyteczny post, z rad na pewno skorzystam :) nie mogę się już doczekać drugiej części ;)
http://soooooooooswagkocie.blogspot.com/

Basia pisze...

Zgadzam się totalnie!

Tak bardzo kosmetycznie pisze...

pierwsza część jest super! czekam na resztę! :)

Basia pisze...

Sama piszę cześć tytułów po polsku, cześć po angielsku. W większości, tam gdzie jest angielski to ze względu na to, ze bloga czytają ludzie zza granicy i jeżeli o treści posta mozna sie domyślić z obrazków (np. Tutoriale) to tytuły sa po angielsku.

Basia pisze...

Popieram! O tym bedzie w drugiej części.

Basia pisze...

Niezła alternatywa bedą Washi tape. To papierowe tasiemki, które nie uszkodzą ściany. Moze uda Ci sie w ten sposób przekonać mamę ;)

Basia pisze...

Hehe, ja tez :D

Basia pisze...

Wiadomo, ze cyfrowka lustrzance i to jeszcze z dobrym obiektywem sie nie równa, ale napisałam to w kontekście takim, ze dziewczyny myślą, ze bloga nie mozna prowadzić bez super sprzętu. Efekty sa gorsze niz powiedzmy z aparatu z obiektywem, ktory wszystko nam pięknie rozmyje.

Basia pisze...

No to nie ograniczaj sie tylko do tego! Możesz co jakiś czas zrobić post o nowościach, które weszły na rynek, możesz o autorach trochę napisac - trzeba tylko trochę pomysłów.

Oliwia - Mysza pisze...

Bardzo przydatny post, na pewno przydadzą mi się te rady ;)
Dziękuję i pozdrawiam :)

http://sweetdreams121.blogspot.com

nelievv pisze...

Oczywiście zgadzam się z radami.
Czekam na drugą część która ciekawi mnie bardziej
http://neelly-blog.blogspot.com/

Unknown pisze...

W stu procentach się zgadzam. Ważne są najbardziej zdjęcia i design bloga.
Nie nawidzę jak ktoś ma tak pomieszane, a zdjęcia są rozmazane, albo z lampą :(

P.S Smakuje Ci arizona? Moim zdaniem smakuje jak zwykła herbata nawet nie słodzona, wlana do puszki :/
Drugiej nie smakowałam, ale pewnie będzie lepsza. Opakowania mają ładnie, smak nie najlepszy :(

Pozdrawiam, Zuza <3
http://pamietnik-zuzanny.blogspot.com

Unknown pisze...

Kiedy następna część? Jak ci idzie uzpełnianie Wreck this journal?
http://blogmalolaty.blogspot.com/

Paskuda pisze...

Zgadzam się ze wszystkim, co napisałaś. Bardzo mądre rady i oby się komuś przydały! ;)
Czy zgadzasz się na umieszczenie jednego z Twoich zdjęć z bloga na moim? Bo piszę posta o ulubionych blogach i chcę Cię tam zamieścić. ;)

my-life-my-troubles.blogspot.com

Ilona pisze...

świetny przydatny post!
z jakiejś rady na pewno skorzystam :)

http://ilona8922.blogspot.com/

Unknown pisze...

wspaniały post ! ♥ na pewno skorzystam ;)
zapraszam : http://hogata08.blogspot.com/ ;3

Mint pisze...

Ten post na pewno jest przydatny dla początkujących, ja staram się zachować opisane przez ciebie "zasady". Czekam na kolejny post ;)

mint-shirt.blogspot.com

Gosia | Twórczy notatnik pisze...

Z nazwami bloga to ja miałam ostatnio mały problem,spodobał mi się blog jednej z dziewczyn,ale niestety nie pamiętam go,bo jej nazwa się składała z ponad 30 liter,tyle tylko zapamiętałam.
Post przydatny,jednak pytanie jest takie jak dużo osób doczytało post do końca i jak dużo osób weźmie sobie to do serca ;)

Murphose pisze...

Post jak najbardziej przydatny :)

Unknown pisze...

Super post! Dziękuję za rady <3 Postaram się do nich stosować jak najbardziej.

http://okashinoamaisekai.blogspot.com/

Julcix ★ pisze...

Mam takie samo zdanie na ten temat jak ty.

Fantasy World pisze...

Zgadzam się z Tobą, bardzo fajnie to wszystko ujęłaś :) czekam na kolejne posty z tej serii! ;)

faaantasyworld.blogspot.com

Patrycja Pfff pisze...

dobre rady :) mniam arizona :3

wiosenny post :*
http://chilloutandawesome.blogspot.com/

adgam pisze...

świetne porady! też nie lubię takich długich nazw z mnóstwem liter ;)
www.adgam.blogspot.com

nrvnx33 pisze...

Świetne porady, kocham proste designy.

ja-kontra-ja.blogspot.com

Unknown pisze...

Świetne rady. :)
Fajny post i śliczne zdjęcia. :))
Pozdrawiam
Maja ♥
http://friend-ffriend.blogspot.com/

Unknown pisze...

Bardzo dobre rady! Na prawdę bardzo mi pomogłaś ;* Bardzo ładny wygląd bloga <3
http://werko-blog.blogspot.com/

Unknown pisze...

Konkurs!
Zapraszam na konkurs z nagrodami :)
http://kaschaundkascha.blogspot.de/2014/04/kroliczki-kurczaczki-i-jajeczka.html

Träumerin pisze...

Dopiero zaczynam, więc ten post bardzo mi się przydał. Dzięki! :)
traumer-madchen.blogspot.com

Anonimowy pisze...

Dziękuję napewno skorzystam! :) Życzę wesołych i pogodnych świąt ♥
Pozdrawiam cieplutko,
neelia-lifestyle.blogspot.com

Unknown pisze...

Dzięki za rady, na pewno skorzystam.
Wesołych świąt.

http://szczera.blogspot.com/

Malwina pisze...

SUPER, ŚLICZNE ZDJĘCIA :*

Zapraszam na mojego nowego bloga:
http://la-petite-home.blogspot.com/

Każdy kto zaobserwuje, może liczyć na to samo :*

Preety.Julka pisze...

Super post!
Mogłabym prosić o kliknięcie w linki pod ubraniami ?.
Pod tym postem : http://julcze-blog.blogspot.com/2014/04/choies.html .
A ja zaobserwuję twój blog, i jak mi się spodoba polecę go w poście ! :) .

doimika pisze...

Przydatne dla młodych blogów. :)
mina-doimika.blogspot.com

luex pisze...

Niesamowicie mądrze napisany post! Masz całkowitą rację - design może w jednej chwili zniechęcić do czytania nawet tych najbardziej pouczających i ciekawych rzeczy. Trzeba przyznać, że blogosfera wręcz tonie w mało co doświadczonych blogerkach, chcących jedynie być, piszących posty "na odwal się" i zostawiające pod postami komentarze typu "super post, mega zdjęcia, jesteś mega-hiper-strasznie-bardzo-niesamowicie śliczna, zaobserwujesz? <3".
Obserwuję, masz naprawdę ciekawego bloga. Życzę weny :)

http://zero-letters.blogspot.com/

Unknown pisze...

Dzięki pomogłaś mi ♥
http://patriciaaworld.blogspot.com/

pisze...

Dobrze prawisz, dla mnie wygląd bloga jest bardzo ważny: :D
Z drugiej strony, oprawa wcale nie musi być piękna, ma być czytelna, i niekoniecznie jej wpływ to 60:40
- jako kontrprzykład podam blog "Moja dziewczyna czyta blogi". No, już prostszego schematu męskim okiem, z szarą czcionką i obrazkami każdy innej wielkości, po prostu nie dało się stworzyć.
A jednak czyta mi się Konrada niesamowicie dobrze, parę razy kazałam swojemu chłopakowi czytać "masz czytaj, i się ucz!" ;)
pozdrawiam Try to design

Natalia♥ pisze...

Przydatne porady :)
Chciałabym Cię zaprosić na mojego bloga : naturalnieee-malinowaa.blogspot.com
Opisuje na nim swoje życie codzienne, pasje oraz poruszam sprawy, które mnie interesują, bądź dotyczą wielu z nas.
Mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu i zostaniesz stałą czytelniczką. Pozdrawiam i jeszcze raz zapraszam.
Natalia xx

Unknown pisze...

Bardzo przydatny post :) Basiu,jak robisz taki paseczek jak na pierwszym zdjęciu z napisem " Moje porady... " ?
izz-izzy.blogspot.com
Trzymaj się cieplutko i czekam na odpowiedż :)

Unknown pisze...

Świetny poradnik <3
http://lets-fly-awayy.blogspot.com/

Unknown pisze...

Ciekawy blog i super post. Zapraszam do nas.
http://mopd.blogspot.com/

Konrad pisze...

Ja wszystko mam na odwrót. Nazwa za długa, za brzydko, niespójnie. Biorę się za to od pół roku i a każdym razem dochodzę do tego samego wniosku. A co mnie to obchodzi. Przecież nie ja to czytam ;)
Nie czytam brzydkich blogów, ale boli mnie to, że ładne blogi są robione na jedno kopyto. Wolę być brzydki, niż wyglądać jak wszyscy.

Kurumi pisze...

Dobry post. teraz tyle się tych blogów wysypało. jak byłam młodsza mniej tego było i ogółem, blogowanie było mniej popularne.

Unknown pisze...

świetny post, świetne rady!
obserwuje!

seebil.blogspot.com

Unknown pisze...

Bardzo fajny post i śliczne zdjęcia :)

http://klaudia-blogxx.blogspot.com/

Unknown pisze...

Jakoś przykro mi to stwierdzić, ale zauważyłam, że najbardziej popularne są te blogerki, które mają wypasiony pokój, super ciuchy, robią zdjęcia kawie ze Starbucksa, posiadają lustrzankę, a ich rodzice posiadają wysoki stan majątkowy. Ja nie uważam, że jest to złe, ale myślę, że trochę nie sprawiedliwe. Nie chcę nikogo urazić, ale uważam, że niektóre blogerki nie mające, tego co wyżej wymieniłam, są na prawdę bardziej utalentowane i kreatywne od tych które swoją popularność zawdzięczają ubraniom od znanych projektantów ( no ok, trochę przesadziłam z tymi projektantami) Mogłabym wymienić kilka właśnie takich blogerek, ale nie będę tutaj pisać po imieniu, bo przecież nie chcę nikogo urazić. To tylko moje spostrzeżenia. I nie, nie chciałam się tutaj w jakiś sposób użalać, tylko wyrazić swoją marną opinię.

Skom? http://caaarolyn.blogspot.com/

☺click on the banner Sheinside?

Unknown pisze...

ciekawy post i świetny blog zapraaszamy do nas:http://marikaiilona.blogspot.com/

Lena pisze...

SKĄD MASZ TĄ ŚLICZNĄ BLUZKĘ? :c

fallinlovewithdiy.blogspot.com

ja pisze...

bardzo przydatny post :) my dopiero zaczynamy i na pewno skorzystamy z Twoich rad
big-city-life00.blogspot.com

marzycielka pisze...

Bardzo przydatne rady. Ja właśnie zaczynam pisać bloga z opowiadaniem :)

cofnieci-w--czasie.blogspot.com

Marika pisze...

Świetne rady, cudowne zdjęcia. :)
http://werr-blog.blogspot.com/

olkaszczepanik photos pisze...

Dzięki za rady. Na pewno z nich skorzystam. :)

Zapraszam do mnie. Dziewczęcy blog prowadzony przez dwie przyjaciółki.
http://truskawka-and-tadzik.blogspot.com/

Pooozytywna pisze...

Zgadzam się z Tobą w 100 % :)
mój blog- KLIK - zapraszam :))

pisze...

Wiem, że tak masz i ja też czytam co tam ze swoją K. przeżywasz ;D A nie zmieniaj się bo tak jest dobrze, zabawnie i edukująco ;D

Unknown pisze...

Świetne rady :)
Obserwujemy?
macchiatooo.blogspot.com

Różowee Okularki pisze...

Bardzo ważne rady! Czekam na kolejną część!
http://marysiaa.blogspot.com/

Anonimowy pisze...

bardzo pomocna notka, czekam na kolejną część, bo sama jestem początkująca i takie rady przydają mi się w 100%!

http://milistory.blogspot.com/

Lu pisze...

super rady :)

♥Zaobserwujesz? Skomentujesz? na pewno nie pożałujesz :) ~ula-ulaa.blogpost.com♥

Unknown pisze...

Dzięki za rady, na pewno skorzystam bo nowa jestem, więc zapraszam do mnie :)
http://donia-and-donia.blogspot.com/

Unknown pisze...

Ja dopiero zaczynam, ale staram się stosować właśnie to takich mądrych zasad. Dziękuję i pozdrawiam :))
http://shiny-nattaleeah.blogspot.com

Unknown pisze...

Bardzo dobrze napisane. Staram się stosować te proste prawdy.

Unknown pisze...

Postaram się zrealizować porady ;)

Unknown pisze...

Widać że starannie prowadzisz bloga świetne rady! Zapraszam do mnie wiktoria-witek.blogspot.com

Hania pisze...

Bardzo przydatny post ... Sama dopiero zaczełam z blogowaniem ... http://hania-art.blogspot.com Zapraszam !

Unknown pisze...

Fajny post. M.in. dzięki Tobie zaczęłam blogować! Zajrzyj http://mynameisbeauty22.blogspot.com/

FASHION FOREVER. pisze...

Bardzo fajny post ! Właśnie wczoraj założyłam swojego wymarzonego bloga *.* Zapraszam do czytania i oceniania :P http://takaczaja98.blogspot.com/ :)

Unknown pisze...

Kochana! Mam bardzo pilne, najbardziej na świecie na astroidzie bardzo ważne pytanie! Jak to robisz ze pojaiwa sięo mnie ostatnie posty?! XD Ratuj!

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Komentarze nie są moderowane. Pamiętaj o kulturze wypowiedzi.